NU ÄR ANMÄLAN TILL HT21 ÖPPEN
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Empowering young people
Parkour

Välkommen till vårterminen 2022 med parkour!
AKTIVITETSPERIOD
  • Terminsstart är vecka 5
  • Terminsavslutning är vecka 21
  • Ingen verksamhet på skollov eller röda dagar

PROVA PÅ

Välkommen på prova på för nybörjare onsdag 2/ 2 kl. 18.00 till 18.50.  Du anmäler intresse via vår bokningssida >>

 

Om du redan kan grunden i parkour och vill prova på för att hitta rätt nivå är du välkommen att prova på från vecka 5. Välkommen att kontakta oss på bromma@kfum.se så hjälper vi dig.

 

GRUPPER OCH TRÄNINGSTIDER

Vi har grupper måndagar, onsdagar och torsdagar kvällstid och mellan 3-4 grupper per kväll antingen i Bromma Gymnasium idrottshall eller i KFUM-hallen i Alvik.

 

Obs! Träningstiden är förkortad till 50 min med anledning av Covid och för att underlätta hämtning och lämning av barn.

 

  • Måndagar - Fortsättningsgrupper, Blå grupp och Blå/Röd grupp (Bromma Gymnasium - 4 grupper)
  • Onsdagar -  Orange grupp, nybörjargrupper och tjejgrupp (KFUM-hallen - 4 grupper)
  • Torsdagar - Röd, Blå/Röd och Svart grupp (Bromma Gymnasium - 4 grupper)

 

Läs alla detaljer om grupper, dagar, tider och platser på Våra grupper » innan anmälan. Är du eller ditt barn redan deltagare uppmuntrar vi dig att prata med ledarna inför nästa termin om ni vill ha rådgivning om vilken grupp som passar just ditt barn.

 

PLATS
Måndagar och torsdagar sker träningen för grupper på de högre nivåerna i Bromma Gymnasium

På onsdagar sker träningen för grupper på de lägre nivåerna i KFUM-hallen i Alvik.

 

PRIS

Deltagaravgiften varierar beroende på grupp.

 

  • Deltagaravgift-  orange grupp:  1360 kr
  • Deltagaravgift - nybörjare, fortsättning, tjejgrupp: 1560 kr
  • Deltagaravgift - blå, röd och svart grupp: 1560 kr
  • Deltagaravgift - blå/röd, 2 tillfällen/vecka - 2860 kr 
  • Medlemsavgift på 120 kr tillkommer för samtliga grupper om deltagaren inte redan är medlem i föreningen*

I deltagaravgiften ingår en administrationsavgift på 60 kr. I den totala kostnaden ingår deltagaravgift, medlemskap, medlemsförsäkring och en träningströja.

 

*Bokningssystemet känner av om medlemsavgift redan är betald för deltagaren innevarande kalenderår

 

MÖJLIGHET TILL REDUCERAD AVGIFT

För oss är det viktigt att ge alla barn möjligheten att delta i våra aktiviteter, oavsett familjens ekonomiska förutsättningar. Därför erbjuder vi möjligheten att ansöka om reducerad avgift, läs mer och sök här --> 

 

ANMÄLAN

Höstterminens deltagare har förtur mellan 1-7 december. Den 8 december släpps anmälan för alla. 

Deltagaravgiften och medlemsavgift betalas direkt i samband med anmälan. Anmälan är bindande. 

Vid stort intresse aktiveras en väntelista och vi kommer även försöka starta upp extra grupper.

 

INFORMATION INFÖR TERMINSSTART

Vi skickar ut information inför terminsstart veckan innan vi drar igång. Informationen går till målsmans vid anmälan angivna mejladress/mejladresser.

 

INFORMATION MED ANLEDNING AV COVID-19

Vi har hittills kunna fortsätta med träningarna trots Covid-19 genom att göra flera anpassningar. Detta har fungerat bra och vi har märkt hur viktigt det har varit för barnen att få fortsätta med sin aktivitet för att må bra både fysiskt och psykiskt. Om inget ändras i rekommendationerna kommer vi fortsätta på samma sätt framåt och vi tror att risken är liten att vi kommer behöva ställa in. Aktuell information kring detta kommer inför terminsstart efter anmälan och aktull info om föreningens verksamhet och Covid-19 hittar du här -->

 

ÖVRIG INFORMATION

Första tillfällena kommer anhöriga kunna kolla på träningen om det behövs för att nya deltagare ska känna sig trygga, sedan kommer det vara stängda träningar. Med anledning av Covid-19 får detta endast ske då det är absolut nödvändigt och max 8 åskadare. 

 

SAMTYCKE TILL ATT VARA MED PÅ FOTO OCH FILM

I samband med anmälan får du ange om du du godkänner att du/ditt barn får vara med på foto och film som sedan eventuellt läggs upp på exempelvis sociala medier. Vi frågar självklart alltid barnen själva om de vill det där och då så att de känner sig trygga men vår upplevelse är att de flesta barnen antingen tycker det är roligt och att det inte är några problem. 

 

För oss som förening så är det såklart jätteviktigt att vi kan visa upp vår verksamhet både för er som redan är medlemmar och deltagare men även för potentiella deltagare, medlemmar och ledare. Den bästa marknadsföringen för oss är att bara visa upp vad vi gör och låta deltagarna och ledarna själva visa och berätta.

 

Du kan läsa mer om hur det fungerar här -->